***گیاهان***

گیاهان به دو دلیل برای ما خیلی مهم هستند:

1-منبع غذایی اند

2-اکسیژن تولید میکنند

درختان گیاهانی بزرگ هستند که بزرگترین آنها درخت چوب قرمز است که در کالیفرنیا رشد میکند.فرق گیاهان با حیوانات،در راه رفتن است،گیاهان در جایی که روییده اند زندگی میکنند و حرکتی ندارند.غذایشان را از خاک میگیرند و آب مورد نیازشان از آب باران تامین میشود.اکثر گیاهان دارای برگ هستند و برگ به تنفس گیاهان کمک میکند.برخی از گیاهان هم به جای برگ تیغ دارند یا مانند قارچ که نه برگ دارد نه تیغ...

Image result for ‫درخت چوب قرمز کالیفرنیا‬‎درخت چوب قرمز

بیشتر گیاهان سبز هستند چون اکثرشان دارای کلرفیل هستند که این ماده سبز رنگ است و کمک میکند تا گیاه غذایش را بدست آورد. گیاهان از هوا،نور خورشید،آب و خاک برای ساختن غذا استفاد میکنند.

ریشه گیاه دو کار میکند:

1-گیاه را ثابت نگه میدارد

2-جذب اب: همانطور که گفتم گیاه برای غذاسازی به آب نیاز دارد که ریشه اینکار را میکند.

ساقه،برگ ها را نگه میدارد،آبی که ریشه میگیرد توسط ساقه به برگ رسانده میشود و عمل غذاسازی در برگ صورت میگیرد......

گیاهان میوه دارند،اگر میوه نباشد دانه های گیاهان از بین میروند و سپس خود گیاه از بین میرود.در اصل،میوه از دانه محافظت میکند و نمیگذارد دانه از بین برود.

بیشتر گلها در روز باز میشوند.اما برخی از گل ها مانند محبوبه شب شبها باز میشوند...

شاید باورتان نشود که گیاهان در زمستان هم میرویند:یکی از این گیاهان گل یخ است که وقتی همه جا پوشیده از برف و یخ است این گیاه بیروم می اید و به همین دلیل گل یخ نام گرفته است...

ساختمان گیاه

 

 

گیاه صبر زرد با نام علمی آلوئه ورا از جمله گیاهان با ارزش دنیاست در واقع داروخانه ای ست در یک گیاه آلوئه ورا برگهای ضخیم پهنی دارد که به تدریج باریک می شود و ظاهری شبیه کاکتوس دارد.این گیاه ،فرشته ی بیابان و ،گیاه جادویی ،زنبق بیابانی ،گیاه دارویی وملکه ی گیاهان نیز نامیده می شود .بومی مناطق گرم و خشک بوده و دراستان های جنوبی ایران مخصوصا،بوشهر و هرمزگان رشد می کند.

وقتی برگ آن بریده می شود ژلی از داخل آن خارج می شودکه اثر دارویی شگفت انگیزی دارد

برگهای آن از 3 قسمت:پوست،لایه ی لعابدارو ژ ل تشکیل شده است که مهمترین قسمت آن ژل می باشد ودر صنایع آرایشی،غذایی و دارویی کار برد دارد.

مشکلات موجود برای تعریف


تعریف کلمه گیاه ازآنچه که ظاهرا" به نظر می رسد بسیار مشکل تراست. اگرچه گیــــاه شناسان محدوده رده بندی گیاهان را تعریف کرده اند ، مرزهای تعیین کننده اعضاء رده بندی گیاهان بسیار اختصاصی تر از تعریفات رایج " گیاه"است. ما گیاه را بعنوان یک موجود زنده یوکاریوت و دارای تعداد زیادی سلول تعریف می کنیم که عموما" فاقد اندامهای حسی یا حرکت ارادی بوده و در صورت رشد کامل دارای ریشه ، ساقه و برگ می باشند. اما از نظر گیاه شناسی فقط گیاه آوندی دارای ریشه ، ساقه وبرگ است. اما اگر منصفانه نگاه کنیم گیاهانی که ما هر روز با آنها مواجه هستیم ، گیاهان آوندی می باشند. 

img/daneshnameh_up/8/8c/leafs..jpg

بابا آدم

 

 

گیاه بابا آدم گیاهی علفی است که در برخی مناطق مرطوب و معتدل ایران به صورت وحشی می‌روید. ساقه‌ای شبیه به پوست مار دارد که پوشیده از کرک‌های خشن و زبر می‌باشد. برگ‌های بسیار بزرگ و پهن آن به حالت افتاده بر ساقه قرار دارند. ریشه گیاه دراز و دوکی شکل است؛ در حقیقت ریشه این گیاه است که خاصیت درمانی دارد. پوست ریشه بابا آدم قهوه‌ای، مغز آن سفید و طعمی شیرین، ولی بویی نامطبوع دارد.

 

ترکیبات شیمیایی

ریشه بابا آدم حاوی مقدار فراوانی اینولین می‌باشد. از ترکیبات دیگر موجود در ریشه این گیاه پرخاصیت، تانن، رزین، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسیداولئیک، اسیدلینولئیک، ویتامین C و B6 می‌باشد.

منابع:کتاب های علمی،فلم آموزشی،سایت های بیتوته و تبیان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:توضیحات کلی درباره ی گیاهان, | 17:12 | نویسنده : سید امیر حسینی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • گود ای